” Формування поняття гідності і гордості за свою Батьківщину. ”
” Якщо дитину підтримувати, вона вчиться впевненості в собі... ”
(В.Леві)
Найважливішою громадянською рисою особливості є сформованість національної свідомості патріотичних почуттів до рідної землі свого народу, готовності до праці в ім’я України. Ціновим засобом відображення нації є формування в людини національної гідності і гордості за свою Батьківщину.
Мета патріотичного виховання - це виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молодого соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді потреби та уміння жити у громадському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної та художньо - естетичної культури.
Мета формування патріотичних почуттів передбачає вироблення і зміцнення в свідомості кожного учня гордості за свою країну, її історію і традиції, готовності захищати її свободу.
Почуття гідності і гордості за свою Батьківщину є:віра, надія, любов; громадянська відповідальність; готовність стати на захист країни; бажання працювати для її розвитку; повага до Конституції та законів держави; гордість за її успіхи, біль, невдачі.
Найефективнішими формами організації виховної роботи з патріотичного виховання є: свята;виховні години; бесіди;зустрічі з відомими людьми (героями війни, праці, повсякденна); виставки, конкурси, вікторини;екскурсії та походи (краєзнавчий музей, похід вихідного);надання допомоги (ветеранам, дітям-сиротам, воїнам АТО);участь в воєнно-патріотичних змаганнях, іграх, воєнно-польових зборах.
В електрослюсар ній майстерні та кабінеті №41 оформлені куточки, де учні можуть ознайомитись з державними символами України - Гербом, Гімном і Прапором.
Проводяться виховні години, де я постійно виховую
в учнів повагу до державнйх символів, розвиваю в них свідомість справжніх
громадян і патріотів своєї країни.
“Державний прапор України - святиня нашого народу”
“Україно! Мій духмяний дивоцвіт ” ( про незалежну Україну та її
державні символи)
На початку навчального року провожу бесіди по
вивченню нормативних документів; Це:внутрішній розпорядок ліцею, гуртожитку;
правила поведінки в громадських місцях.
Година спілкування “Обов’язки і права учнів”
проводили разом з психологом Казубською Н.М. у вигляді гри “Моє рожеве серце
групи.”
По цій темі відбувся диспут ’’Володіння рідною
мовою не заслуга, а обов’язки кожного патріота.”
В моїх групах проводились і проводяться виховні
години, бесіди, темами яких є святкування знаменитих дат, ознайомлення з
історією рідного краю, звичаями та традиціями українського народу.
“Тільки тим історія належить, хто сьогодні береться й живе” (про
Євро - майдан ) “Усе моє - що зветься Україна” (до дня Незалежності України)
“Твори добро - бо ти людина” ( до дня інвалідів )
“Чи є в вашому житті місце для подвигу?” (анкетування)
“До дня пам'яті Круг” “На Аскольдовій могилі...”
“Життя - найбільша цінність” (про героїзм воїнів АТО)
“Афганістан болить в душі моїй...”
“Засвіти свічку...” ( вшанування пам’яті жертв голодомору)
“Небесна сотня” на варті” (до річниці Євромайдану)
“Слава героям!” (до дня скорботи та пам’яті “Небесній сотні”)
“Ніхто, крім нас” (про моїх учнів - випускників різних років, які
воювали і воюють в зоні АТО)
Дискусія “Культура здоров’я” (про шкідливість куріння, про
вживання нецензурних слів)
Учні моєї групи №502 приймали участь у виховному
заході “Україна - єдина нація” - де відбулася зустріч з випускником гр. 202,
воїном АТО Семенюком Святославом. Неодноразово проводились зустрічі з воїном
АТО, а нині курсантом Вищої Воєнної Академії управління Ліщинським Дмитром. По
темам “Вибір є завжди у кожного із нас.”
З учнями гр. 202 ми спільно з психологом
Козубською Н.М. проводили комплекс виховних заходів по темі “Життя - найбільша
цінність”. До складу якого увійшли:
анкетування “Патріот” і “Патріотизм” сьогодні
трелінгове заняття “Життя - найцінніша цінність”
наманювання малюнків на тему “Моє уявлення про ’’Патріотизм”
виховна година “Хоробрі серця” ( про 16-18 річних юнаків, про їх
героїчні вчинки
в зоні АТО, про курсантів Нахімовського училища, про
Дніпропетровських
студенток, про студентів - винахідників, з використанням пісень
Єрмака “Білий птах, “Я просто люблю Україну; групи “Манхетс” “Молода кров -
замінить країну”.
Ми з групою 202 приймали участь у торжествах, присвячених 69, 70 -
річницям визволення України та Хмельницької області від фашиських загарбників,
де проводились:
зустрічі з ветеранами ВВВ
виховна година “Ніхто не забутий, ніщо не забуто”
Була організована святкова хода до дня Перемоги. В пам’ять
“Небесній сотні” учні гр. 202 активно приймали участь в оформленні алеї
“Небесній сотні” і висадкою 200 кущів троянд в центрі міста.
Також у нас з учнями гр. 502 відбулась зустріч з батьком учня
воїном АТО, а нині волонтером Кузьміним Ігорем Валерійовичем по темі “Бійці
невидимого фронту”
Мої групи активно приймали участь у благодійних акціях:
напиши листа
солдату
зігрій теплом солдата
“Від серця до серця”
“Луганщина - Хмельниччина єдині” (збір коштів на канцтовари)
Акція по збору кришок для виготовлення протезів “Миколай тебе не
забуде...” (солодощі в зону АТО, дітям - сиротам) молодіжна акція “Молодь проти
куріння”, “Молодь проти наркотиків” конкурс “Жива скульптура”
Проводився перегляд художніх та документальних фільмів:
-
“Сволочі”
-
“Полон”
“Аеропорт”
-
“2 дні в Іловайську”
Проводився “Круглий стіл” з працівниками міліцій,
прокуратури - “Знайомство з кримінальним кодексом”
Активно приймаємо участь у випусках газет, фото, листівок,
присвяченим різним поділлям.
При
проведенні воєнно - патріотичних змагань завжди приймаю активну участь разом з
учнями. Це:
змагання з кулевої стрільби
збирання та розбирання автомата
В наш час
важливим залишаються проблеми формування патріотичних переконань та діяльності
наших учнів, але ці проблеми необхідно формувати ще з дитинства і на жаль у
деяких учнів воно опущено і мені потрібно заповнити ці прогалини.
Педагогічну
позицію моєї роботи характеризують повага до кожного
учня як особистості, віра в здатність учнів працювати серйозно, захоплено,
творчо. А завдання то обов'язок - виростити учнів справжніми громадянами та патріотами
з почуттям особистої відповідальності.
Немає коментарів:
Дописати коментар